piątek, 31 grudnia 2021

Na Sylwestra 2021/2022

 

Wszem i wobec ogłoszono: Hulaj dusza, piekła nie ma!


 

My nie dajmy zrobić się w balona!

Niechaj dla nas wszystkich  Nowy Rok 2022  

Rokiem Marzeń bez zakażeń się okaże!

 

Na dziś wieczór mam dylemat czy te archiwalne szpilki będą pasować do aktualnego szlafroka…

Noworoczny prezencik od Optymisty – poety z Chełma

Można przecież balować z kominkiem
rzekła pani w szlafroku lecz z winkiem
założyła szpileczki
koronkowe majteczki
po dwudziestej… włączyła Jedynkę

Dziękuję!

 

No i posypało się! Seria prezencików od alElli

W noc sylwestrową pani z Krakowa
w starym pawlaczu szpilek nie chowa.
Nałożyła szlafroczek,
włosy upięła w koczek,
hulała, dopóki nie zabolała głowa.

 

Pewna dama z miasta królewskiego
wyciągnęła szpilki z pudła głębokiego.
W szlafroku tańcowała,
Obcasik połamała.
Sylwestra spędziła całego.

 

Niestrudzona gospodyni z peerelu
chciała Sylwestrów mieć wielu.
Szpileczki odkurzyła,
Szlafrok założyła.
Nad ranem dotarła do celu.

 

Babcia, co nad Wisłą zamieszkuje
na Sylwestra szpileczki szykuje.
Szlafrok odświeża,
haleczkę przymierza,
fordanserów na tańce zwołuje.

 

Żwawa niewiasta z grodu Lajkonika
bystrym okiem swój pawlacz przenika.
Szpilki w nim znajduje,
na sylwestra szykuje.
Tak powstaje blogowa kronika.

 

Dziękuję!

I jeszcze Andrzej Rawicz:

Znana blogerka spod znaku Lajkonika
Stoi przed lustrem i nogami fika
Lecz nagle sobie przypomniała
Że w pawlaczu szpileczki miała
I na tym skończyła się bajka cała

Dziękuję!


 



 

 

 

38 komentarzy:

  1. Klik dobry:)
    Tak jest! Nie daliśmy zrobić się w balona przez organizatora sylwestra marzeń, który najpierw - jak podały media - urwał się podobno z izolacji, a potem na niebezpieczeństwo zakażenia pod Tatrami ludzi napuścił.

    Szpilki do szlafroczka jak najbardziej wskazane, byle tylko fotela czy pościeli nimi nie uszkodzić.

    Życzenia Roku Marzeń - to najwspanialsze życzenia, jakie mogą być na nowy 2022 rok.
    Życzę więc tego samego Gospodyni tego elitarnego bloga oraz całej Elicie Gości tu bywających.
    Pozdrawiam sylwestrowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrezygnowałam ze szpilek i szlafroczka - mam sukienkę a do tego rozkłapane kapcie:)) Szpilki łatwiej było wygrzebać z archiwum Google niż z pawlacza pod sufitem!
      Elitarnie dziękuję i oświadczam, że nie mam żadnego balona na znak protestu za wciskanie kitu.
      Darz blog przez cały rok!

      Usuń
  2. PS. Ja już jestem wykąpana, loki mam zrobione i założyłam atłasowy strój wieczorowy z koronkami. Do tego skarpety i ciepłe papucie. Czy to pasuje do telewizora i filmu o Zenku? ;) :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się wykapałam korzystając z "ciepłej wody w kranie" dopóki jeszcze jest.
      U mnie kapcie - w Wielkopolsce laczki - w Chełmie papucie:))
      A w dzieciństwie kazano mi w domu i szkole ubierać (!) pantofle. W dorosłości dowiedziałam się, że pantofle oraz zwłaszcza pantofelki pantofelki to przecież rodzaj eleganckiego obuwia damskiego.
      Przy okazji, w szkolnych okolicznościach, poznałam "pantofelka" jako okaz organizmu jednokomórkowego:))

      Usuń
    2. My jeszcze możemy kąpać się, bo naszej wody nie grzeje gaz. Moja znajoma korzystająca z dobrodziejstwa gazu otrzymała rachunek ze wspólnoty, przekraczający jej miesięczny dochód. Właśnie dzisiaj wypłakała mi się przez telefon. To dopiero wejście w nowy rok! Czy nikt nad tym w naszym kraju nie panuje? Jednokomórkowy pantofelek do czegoś takiego by nie dopuścił. Przecież to można zejść na zawał serca na widok takiego rachunku. Jak biedna Marysia i inni w takiej sytuacji przeżyją? Całe to gazowe osiedle dzisiaj rozpacza.

      Usuń
    3. A ja dostałam rachunek za gaz w kwocie 0,00 zł aż do IX 2022.
      Nie wiem co ogrzewa moją miejska wodę w kranie - chwila prawdy nadejdzie wraz z rozliczeniem mediów już wkrótce.

      Usuń
  3. Jak najbardziej, będą pasować jak ulał :) Ja po ogrodzie hasam w różowym szlafroku w pąsowe kwiaty i nie straszne mi żadne oczy ;) Dobrego roku 2022 💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, po ogrodzie można hasać jak rusałka rodowita!
      Zielone serce mnie raduje bardziej niż czerwone:)

      Usuń
  4. Nieśmiało zapytam. Czy do retro szpilek przewidywałaś jedwabne retro pończoszki, jak przystało w PRL-owskim klimacie? Masz jeszcze takie w pawlaczu po sufitem?
    Pozdrawiam noworocznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam starych pończoch:(( Nie mam pasa ze sprzączkami do przypinania pończoszek:(( Och, jak można było w czymś takim chodzić? Hi, hi, hi...

      Usuń
  5. Ja też! Ja też chcę podarować noworoczny (konkurencyjny, o!) prezencik.

    W noc sylwestrową pani z Krakowa
    w starym pawlaczu szpilek nie chowa.
    Nałożyła szlafroczek,
    włosy upięła w koczek,
    hulała, dopóki nie zabolała głowa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewna dama z miasta królewskiego
    wyciągnęła szpilki z pudła głębokiego.
    W szlafroku tańcowała,
    Obcasik połamała.
    Sylwestra spędziła całego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestrudzona gospodyni z peerelu
    chciała Sylwestrów mieć wielu.
    Szpileczki odkurzyła,
    Szlafrok założyła.
    Nad ranem dotarła do celu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, och! To seria prezencików! Nie nadążam dodawać!

      Usuń
  8. Babcia, co nad Wisłą zamieszkuje
    na Sylwestra szpileczki szykuje.
    Szlafrok odświeża,
    haleczkę przymierza,
    fordanserów na tańce zwołuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Żwawa niewiasta z grodu Lajkonika
    bystrym okiem swój pawlacz przenika.
    Szpilki w nim znajduje,
    na sylwestra szykuje.
    Tak powstaje blogowa kronika.

    OdpowiedzUsuń
  10. alElla! Toż to eksplozja kreatywności! Zapowiada SIĘ CIEKAWY ROK:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że będzie ciekawy rok. Dodatkowo dobry, o!

      Usuń
    2. Obiecujesz?
      Zawołałam Optymistę aby zobaczył konkurencyjne wierszyki:)

      Usuń
    3. Obiecać na 100% jest mi trudno. Optymistyczny Optymista może obieca?

      Usuń
  11. Znana blogerka spod znaku Lajkonika
    Stoi przed lustrem i nogami fika
    Lecz nagle sobie przypomniała
    Że w pawlaczu szpileczki miała
    I na tym skończyła się bajka cała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale spontan! Blogowa Zabawa Marzeń:))) Co tam koncert w Zakopanem - wasze wierszyki są bezcenne. Dzięki piękne!

      Usuń
    2. Dwie blogerki z Krakowa i Chełma
      Kąpały się w wannie
      Wypełnionej do pełna
      I tak się przy tym zabawiały
      Że o Sylwestrze zapomniały

      Usuń
    3. No nie:)) Tego nie opublikuję:))))
      Skąd wiedziałeś?

      Usuń
    4. Oby nas humor nie opuszczał:)

      Usuń
    5. Andrzeju Rawicz, ładnie to tak podglądać dziewczyny w kąpieli?

      Usuń
    6. Łazienkowy podglądacz z miasta Łodzi
      uznał, że do damskiej łazienki wejść nie szkodzi.
      Tylko popatrzył przez okulary,
      choć nie jest ślepowaty i stary.
      A umyć plecki panienkom to się nie godzi?

      Usuń
  12. Wprawdzie nie wierzę w to, że obecny roczek - osesek będzie lepszy od minionego, ale może tylko dla mnie..., a zatem przynajmniej dla Ciebie lepszego Nowego Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robię dobrą minę do kiepskiej gry... By nie pogrążyć się w depresji. A może jednak coś się polepszy?
      Jak najwięcej dobrego dla Ciebie niech będzie:)

      Usuń
    2. Całe szczęście, że w Nowy Rok był koncert wiedeński. Gdyby nie to, zapadłabym się chyba w depresyjnej ciemności.

      Usuń
  13. Loczki, szlafroczek i pantofelki - zaraz mi sie pani Dulska przypomina. Wiersze swietne :) Byly takie czasy ze Sylwestra przesypialam po prostu. Chyba w ciazy wtedy bylam tak mi sie zdaje. Sylwester marzen skonczy zapewne 5 fala ormikronu czy jak mu tam. Wszystkiego dobrego dla Ciebie i Bliskich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu, miło Cię widzieć - mam nadzieję częściej w tym Nowym Roku:)) Niech się darzy "w każdym kątku"!
      Masz rację, przypominam trochę panią Dulską:)) A wzorem pana Felicjana maszeruję na Kopiec Kościuszki wokół stołu:))

      Usuń
  14. Limeryki, limeryki.
    Ważne bo z serca
    Pozdrawiam z Nowym Rokiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Nowym Rokiem z nowym krokiem! Maszerujmy dzielnie:)
      Wszystkiego dobrego, Antoni.

      Usuń
  15. Pięknego nowego roku! Oby był dla nas dobry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie trudno w to uwierzyć, ale może jednak...?
      Macham przyjaźnie i posyłam uśmiechy:))

      Usuń

Dla błądzących - pomoc przy komentowaniu:

Jeśli nie masz konta w Google wybierz opcję:

- Anonimowy, ale podpisz się pod treścią komentarza, proszę.

- Nazwa/adres URL w okienku Nazwa wpisz swój nick lub imię, a w okienku adres URL wkopiuj adres swojego bloga

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję.